Op adem komen

10 december 2020 - Porto Sant'Elpidio, Italië

10-12

We hebben een paar dagen ingelast om op adem te komen. Gisteren is de camper gemaakt. De camper was pas om 19:00 avonds klaar en om 9:00 stond hij al op de brug. Ruim 9 uur moesten we ons vermaken buiten de camper in Corona tijd. Gelukkig was er een bar, wat wij zouden noemen een koffiehuis, naast de garage waar we koffie en warme ciabatta konden krijgen en even konden zitten. Veel gelopen en boodschappen gedaan. Ondertussen veel gekeken wat de monteur aan het doen was. Op de moeilijke momenten was er gelukkig de alarmcentrale die het Italiaans kon vertalen.

Een van de centrale motorbouten had metaal moeheid en was afgebroken. Als we niet waren gestopt had dat de motor gekost. Nu rest een dure reparatie. De waterpomp, distributieriem, spanrollen en multi-riemen zijn vervangen door nieuw. Tevens is de dynamo verbeterd en is de afwatering van de wasbak definitief gemaakt.

6481AEE6-71D3-4370-BE71-CF621554220EFB5FF89B-DB72-4411-B92A-0A02A58EFBB0DCFCA577-0601-49E1-BA94-A2D1086A3885

In de garage stonden 2 echte oldtimers.

E25939B8-94FA-453D-9CAB-E638CA6DEB430586B656-3D1F-4D40-A44D-CA8718F33B48

Voor het overnachten hebben we een plekgevonden niet ver van de garage af.

Vandaag zijn verder op de terugreis gegaan en onderweg de propaangas weer bijgevuld. Nu staan we op een parkeerplaats bij een weinig zeggende plaats Porta Citivanova. Hier zullen we een paar daagjes blijven.

1. Lucia:
    10 december 2020
    Rust maar lekker uit!
  2. Charles en Ans:
    ☺😴
  3. Sas:
    11 december 2020
    Pfiew, gelukkig zijn jullie op tijd gestopt! Succes met de terugreis 😘
  4. Charles en Ans:
    13 december 2020
    Dat zeker, anders per trein terug. Dat was geen aanlokkelijk idee.
  5. Franspas:
    11 december 2020
    Hallo dit was een niet zo mooi avontuurtje maar gelukkig toch nog opgelost, jammer van de kosten maar beter dan helemaal de motor in de soep. Rust maar lekker uit en geniet van de rest. Groetjes Lucia en Frans
  6. Charles en Ans:
    13 december 2020
    We hadden in het budget rekening gehouden met zo'n uitgaven. Het blijft wel zonde. Negatief heeft altijd een voordeel. We kunnen nu 80.000 km weer rijden zonder hier onderhoud aan te plegen.
  7. J.C. Pas:
    11 december 2020
    Fijn te horen, voorzichtig terug, NL is inmiddels diep rood gekleurd dus blijf gezond!
  8. Charles en Ans:
    13 december 2020
    Diep rood en niet alleen Nederland. Ook onze ooster buren. We volgen het nieuws een paar keer per dag.
  9. Wim van der Wiel:
    11 december 2020
    Fijn te lezen dat het goed is afgelopen met de complete motor. Nu bijkomen en wel blijven genieten hoor!
  10. Charles en Ans:
    13 december 2020
    Genieten blijven we. Uiteindelijk is maar een financiële hik. Dat hadden we voorzien. 🙂