Cervia

17 oktober 2020 - Cervia, Italië

17-10

Eergisteren aangekomen in Cervia. Gisteren de Giro en vandaag de badplaats verkennen. En een badplaats met een Hoofdletter. Vanoudsher is het vooral zoutwinning geweest. Enkele zoutvelden doen daar nog even aan herinneren. Waar wij een parkeerplaats hebben gevonden om te overnachten heeft het de grandeur van een luxe badplaats uit de vroegere jaren. Veel villa's die hotel of appartementen zijn of zijn geworden. Het strand is hier een stuk smaller dan aan de andere kant van de haven en tegen over het oude centrum.

IMG_8553

In plaats van te wandelen over de boulevard zijn we er over gefietst. Hier in Italië kennen ze geen fietspaden wel voetganger/fietspaden. Dus over de boulevard fietsen naar de haven en het centrum. Het is een toeristenhaven met veel zeilboten. Het was een komen en gaan van zeilboten met dit mooie weer.

IMG_8555IMG_8557

Aan de andere kant van haven was het een stuk drukker, de strandtenten zijn open en ook de restaurants. Het maakte het een stuk gezelliger. Het strand dus veel breeder en doet denken aan de Hollandse stranden. Rond de lunchtijd dat wij er waren was het ook erg druk weinig lege tafels. De anderhalve meter is hier een meter en mondkapjes op. Daar houden ze zich aardig aan, hoewel de neus toch ook regelmatig vrij was. Voor het eerst hebben we na 14 dagen buitenland pizza gekocht bij een Piadina en op een muurtje verderop opgepeuzeld. We durfden (nog) niet tussen de Italianen aan een tafeltje te zitten.

IMG_8561IMG_8563

Onze parkeerplaats is bijzonder rustig behalve in het weekend nu. Veel dagjes mensen gaan van hieruit een strandwandeling maken of even in de speeltuin spelen naast onze camper. Dat ze het hier goed onderhouden kan je zien, maar we werden vrijdag verrast dat uit de grond automatische sprinklerinstallaties kwamen en begonnen te sproeien.

IMG_8552IMG_8554

1. Lucia:
    17 oktober 2020
    Leuk verhaal!
  2. Wim van der Wiel:
    18 oktober 2020
    Met schoolreisje ben ik een keer naar de bedriegertjes geweest. Daar kwam ook het water uit de grond omhoog. 🤣
  3. Charles en Ans:
    18 oktober 2020
    Dat was denk ik een waterorgel ☆