Divers Italië

20 november 2020 - Bari, Italië

19-11

De rit die we vandaag zouden doen was de kustweg volgen door het park en aan het einde van het park aan de zee een camperplaats vinden. Werkelijk een prachtige weg met veel vergezichten.

20201119_09191920201119_093237

Ook deze plaatsen waren allen niet open. De eerste die open is was in Bari. Een stuk zuidelijker. Daar naar toe gereden.

Onderweg zeiden we tegen elkaar wat Italië divers is. Dat was ons al veel eerder opgevallen. Nu ook komen we van een bebost en rotsachtig gebied naar het laag gelegen gebied met veel groente verbouwen op de kale gronden (ook nu in november wordt nog jong geplant), daarna de olijfboomgaarden overgaand in druivenranken van de typische Apulia NegroAmaro druiven soorten en om weer over te gaan in fruitkassen. Dan weer een meer met flamingo kolonies en andere watervogels om dan plotseling kilometers lange grote bekkens water. Later aan het eind zagen we de oorzaak: zand afgravingen. Dan hebben we het nog niet over de dorpen en stadjes die we tegen kwamen, soms op de autoweg zo versmald door een stad wringen en winkelende auto's  ontwijken. De havens worden groter en groter met soms veel industrie.

Uiteindelijk zien we Bari als een inmense stad opduiken. Ruim 300.000 duizend inwoners en belangrijkste haven aan de oostkant van Italië. Van hieruit vertrekken veerdiensten naar 4 verschillende landen aan de andere kant van de Adriatische Zee. Gelukkig hebben we de navigatie die ons door Bari leidt naar een parkeerplaats en wasstraat die ook camperplaatsen heeft. En dicht bij het oude centrum en zee ligt. Middags natuurlijk een wandeling over de boulevard gemaakt, een pizza gekocht en bij de zee opgegeten.

20201120_14113620201119_135756

20-11

Vandaag zijn we naar het oude Bari geweest. De indrukken die het bij ons heeft gemaakt zijn zo indrukwekkend dat ik eerst een nachtje laat verwerken voor ik de log over vandaag maak.