Geel, Oranje, Rood en Oranje en Rood

1 december 2020 - Lesina, Italië

1-12

Eergisteren was het heel slecht weer. Meer dan 30mm regen verdeeld over 24 uur en ook nog met windvlagen. De hele dag binnen gezeten. Mooi tijd voor de administratie. Ook dat loopt door. Een milieu investeringssubsidie was afgewezen en daar moest een bezwaar tegen aangetekend worden. Dat kon nu mooi.

Gisteren was het al beter met deels zon en veel wind. Op zijn Nederlands gekleed hebben we genoten van het wandelingetje langs het meer. Avonds lekker een plaatselijke pizza in 3 verschillende smaken opgepeuzeld. Kosten 7,20 voor 1 1/2 grote pizza!

20201201_190715

Geel, Oranje, Rood en Oranje, Rood; dat is ons dashboard voor Italië. Eerst was alleen het Corona, nu hebben we het weer toegevoegd. Al sinds 14 dagen kan het behoorlijk spoken in Italië. Net als Corana houden we de Italiaanse waarschuwingen van de Italiaanse overheid bij. We hebben zelfs een Italiaanse weerapp gedownload.  Tussen al die kleuren laveren we in de keuzes die we maken. Waar we in Turi het einde van De Reis in zicht was, vinden we het nu veilig om ons vizier weer naar het zuiden gezet. De Reis zetten we voort. De meeste regio's in zuid Italië zijn van rood naar oranje of van oranje naar geel. Het slechte weer kunnen we deels omzeilen of op plaatsen gaan staan met weinig risico. Morgen gaan we naar Brindisi.

Vandaag is het heerlijk weer, zodat we weer 3 uurtjes in zomerkleding hebben gezond. De overige uurtjes besteed aan de voorbereidingen voor de reis diep in de hak van Italië .

20201201_191008