Kersen

24 november 2020 - Turi, Italië

23-11

We weten nog niet waar we zijn beland. Dus op onderzoek uit. Op 400 meter is een via Lidl met een grote Lidl. We hebben eerst maar een paar boodschappen gedaan. Het blijkt dat deze stad het centrum is van de kersen.

Middags hebben we geprobeerd het kerkje te bezoeken bij de begraafplaats. Deze was gesloten wat wel jammer was. Dit kerkje was boven op een kerkruimte in de grot gebouwd. Daarrna een korte wandeling door de wijn- kersen- en olijven boomgaarden. Er werd nog steeds druiven geplukt en olijven geraapt.

IMG_9436IMG_9418IMG_9423

Een paar vogelsoorten gezien die wij niet kenden. De Grote Gele Kwikstaart en een vogel bijna zwart met een rode staart. Als de zon op de rotsstenen staat zien wij veel hagedissen.

24-11

Een kleine wandeling gemaakt naar het centrum om geld te pinnen. Ook dit is een troosteloze stad. Het heeft zelfs een rechtbank. Tijdens de wandeling kwamen we een grote gevangenis tegen. Dit keer hebben het centrum links laten liggen.

Eind van de middag nog de grote begraafplaats bezocht. Twee woorden: Gigantisch en Rijk versus Arm. Zoals elke Italiaanse begraafplaats is het goed verzorgd; de overledenen worden goed geëerd.

We hebben lang met elkaar gepraat over de volgende plek. Er zijn zuidelijker geen plekken meer open met stroom of komen in de rode gebieden. Er is nog wel faciliteiten in de bergen, maar daar begint de winter zich al te gelden. Willen we naar de andere kant van Italië zonder door rode gebieden te gaan zullen we door de bergen moeten. Het einde van De Reis komt zowel plotseling dichtbij. Wij gaan eerst terug naar Lèsina en daar blijven we een tijdje  om definitief een beslissing te nemen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lucia:
    25 november 2020
    Jullie hebben in ieder geval de boodschappen kunnen doen met kersen natuurlijk, lekker!
  2. Ans Pas-Welmers:
    25 november 2020
    Helaas geen kersen meer. Wel zagen we nog druiventrosjes hangen.