Kerstsfeer

13 december 2020 - Ancona, Italië

20201212_200154

12-11

Inmiddels aangekomen in een voorstadje van Ancona. Het was een kleine drie kwartier rijden. We staan op parkeerplaats nabij een zeer groot stopping center. De enige faciliteiten zijn schoonwater en lozen van afvalwater. Ik heb wel de indruk dat de dynamo na de reparatie  beter oplaad. We kunnen dus langer zonder op stroom te staan.

Zo dicht bij een shopping center was de verleiding (te) groot om er een bezoek te brengen. Eind zaterdagmiddag waren de meeste winkels gesloten. We weten niet of dit Corona is, of gewoon net als Duitsland zaterdagmiddag alles is gesloten. Wat wel open is, was een super  supermarkt met 20 kassa's. Daar hebben we wat Kerstversiering gekocht om onze camper te versieren. Het ziet er gezellig uit.

13-12

Lekker lang geslapen. Tot ca 9:30. Zolang hebben we nooit uitgeslapen, ondanks dat de trans-adriatica spoorlijn tussen de heuvels achter ons loopt. De winkels zijn hier open op zondag. In de daluren hebben we een soort kledingwinkel en een elektronica zaak bezocht. Wat kleine dingetjes en ledlichtjes op dun ijzerdraad gekocht. Perfect om de versiering in de camper af te maken. Avonds konden we de verleiding na 3 maanden niet weerstaan voor een fastfood maaltijd. Burgerking!