Het kruispunt; Giro di Italia

16 oktober 2020 - Cervia, Italië

Het kruispunt van De Reis en Giro di Italia was vandaag en totaal onverwacht. We wisten het parkoers niet, alleen zagen we een half informatie bord met iets van Giro en veel politie activiteit. Onze aandacht was gevestigd. Ans had al snel door dat we in de vertrekstad Cervia waren aangeland. Op 3km afstand van de start stonden wij.

IMG_8473

Van morgen ben ik naar de start geweest op het stadsplein. Er was wel wat publiek, maar veel minder dan buiten Corona tijd. Het werd hierdoor mogelijk achteraan de foto's te maken en toch afstand houden. Een aantal teams heb ik kunnen vastleggen en de start. Een paar sfeer plaatjes horen erbij.

IMG_8502IMG_8504IMG_8494IMG_8506IMG_8544

Sfeer is het juiste woord. Het is een happening, waar voetballers op afstand worden gehouden, gaan de wielrenners tussen het publiek een rondje maken op stadsplein bij de presentatie. In mijn leven heb ik 2x de Tour de France en 1x de Giro de start meegemaakt in Nederland. 1x een bergetappe in Tour. En nu geheel nieuw een etappe start in het buitenland. Wat een ervaring!

IMG_8523IMG_8518IMG_8546

1. Martien pas:
    17 oktober 2020
    Leuk he’ heb het met de Spaanse ronde gehad, ga je volgend jaar toch naar Spanje om de toer te zien.maar wel mooi jammer dat je Jumbo er uit ge stapt zijn.
    Succes verder
  2. Charles en Ans:
    17 oktober 2020
    Zeker leuk Martien. Jammer van Jumbo.Sunweb zit er nog in.
    Of wij volgend jaar naar Spanje gaan weten we niet. Eerst dit jaar de Corana overleven.
    Hoe lang zitten jullie nog in je vakantiewoning?
  3. J.C. Pas:
    17 oktober 2020
    Hadden ze hier ook zo'n heel circus er achteraan van sponsoren die van alles uitdeelden?
  4. Charles en Ans:
    17 oktober 2020
    Nee het is geen Toer. Wel jammer, misschien dat er wel uitgedeeld werd maar ik heb mensenmassa's gemeden.