Lago di Lèsina

10 november 2020 - Lesina, Italië

10-11

IMG_9096

Weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de SS16; de Strada Adriatico. Het land wordt steeds stiller, vuiler en armer. Sommige delen nog de echte oude snelweg, die volgens mij nog nooit opnieuw is geasfalteerd. Geen vluchtstroken, maar wel met pech inhammen. Zo hebben we gemerkt dat deze vooral voor de mannelijke bestuurders zijn bedoeld. Bij bijna elke inhammen worden deze mannen verwelkomt door een dame die graag bereid is de wachttijd met hem te overbruggen.

We hebben 'eindelijk' iets gezien van controles door Carbinieri en politie, waarschijnlijk Corona. Enkele bestelbusjes werden aangehouden. Wij zijn nog nimmer gecontroleerd en we zijn al èèn maand in Italië. Dit keer koersen we naar een betaalde camperplaats direct aan het meer. Het schijnt de 9de grootste meer van Italië  te zijn. Alleen de beruchte meren in het noorden zijn ons bekend. Het is een eenvoudige plaats, maar wel met een warme douche. Na een kort wandelingetje langs de boulevard en een landweggetje was het heerlijk douchen.

IMG_9076IMG_9078IMG_9085IMG_9089

Morgen het stadje bezoeken.

IMG_9081