Moeilijke rit

17 november 2020 - Vieste, Italië

17-11

We zouden vandaag maar een kwartiertje rijden naar een camperplaats met vele faciliteiten. Het liep even wat anders. De camperplaats in Lido del Sole was gesloten. Tot onze verbazing is het seizoen het zelfde als in Nederland, terwijl  het hier veel zachter is. Het werd een hele zoektocht over het zeer rotsachtige en vol met kliffen schiereiland. Op het hele schiereiland is ook het Parco Nazionale del Gargano. Rotsen betekenen ook vele haarspeld bochten.

IMG_9550(1)

Even voor de stad Pechici vonden we direct aan het strand tussen 2 kliffen door een nieuwe plaats, die via een smalle weg te bereiken was. Ook deze was gesloten. Via Pechici, een grote stad boven op een rotsformatie, naar Vieste gereden.

IMG_9557

Daar zouden we in de haven gaan staan en naar de benodigde faciliteiten zoeken. Na een mooi plekje gevonden te hebben zijn op verkenningstocht gegaan. Het is een grote haven en hebben ruim 4 kilometer gelopen. Vanuit het havenhoofd konden mooi de stad zien liggen, die morgen zouden bezichtigen.

IMG_9244IMG_9258IMG_9257IMG_9260IMG_9254

Terug bij de camper wachten we een onaangename verrassing. Een Italiaanse man probeerde ons 10€ stageld af te troggelen, zonder maar een verwijzing wie hij was. We mochten daar gewoon, buiten het seizoen, staan. Even later kwam de politie dat we niet mochten overnachten. Dit was te veel toeval en hadden er geen goed gevoel over. We konden verkassen naar het andere eind van de stad waar aan een weg meer dan 20 campings lagen. En uiteraard leverde deze zoektocht ook niets op. Tot we aan het eind van deze weg een parkeerplaats zagen aan het strand bij een pizzeria. Van de eigenaresse mochten we hier staan. De camper staat met de neus naar de zee en vlak bij een grot. Daar staan we nu nog. Morgen weer verder kijken.

IMG_9261IMG_9262IMG_9266

1. Wim van der Wiel:
    18 november 2020
    Ja, dat is natuurlijk een teleurstelling als je dan er zo maar niet mag staan. Gelukkig bij die pizzeria wel. Het zijn wel weer mpoie plaatjes.
  2. Charles en Ans:
    18 november 2020
    Italië heeft zoveel mogelijkheden. Er is altijd een oplossing.