Mozzarella di Bufala

28 november 2020 - Lesina, Italië

28-11

IMG_9443

Het weer begint in Italië slechter te worden. Het was 'maar' 13 graden en waterkou. Toch gingen we fietsen naar Lesina Marina. 11 kilometer naar de zee en op enige afstand langs het meer. Onderweg kwamen we een buffelboerderij tegen. De echte zwarte waterbuffel, waar Italië beroemd is. Dit is de echte mozzarella. We hadden de eerste keer dat we in Lesina waren van de eigenaar van de camperplaats al deze heerlijke mozzarella gekregen. Voor dat we hier vertrekken zullen we zeker een paar zakjes kopen.

IMG_9445

Lesina Marina was niet veel in deze jaargetijden; een uitgestorven vakantiedorp. Enkel wat oude mensen zijn hier blijven hangen en twee buurt kruideniers zijn nog open. Meer niet, al was het een moderne kerk die even troosteloos was al haar omgeving. Wat we zolangzamerhand zien is de verwaarlozing, in elke vakantiedorp of wijken zien we dat. Dat hebben we in andere  landen niet gezien.

IMG_9447

Verder niet zoveel meer gezien. Een dicht palmen bos was het enige nog.

IMG_9449

Een beetje teleurgesteld en verkleumd kwamen we na weer 11 kilometer terug. Soms leek het met de wegen en hoogte verschil op een mountbike route op een rally parkoers, waar auto's met meer dan 100 kilometer per uur reden 😬.

1. Martien pas:
    29 november 2020
    Heeft toch ook wat het landschap
  2. Ans Pas-Welmers:
    29 november 2020
    Zeker Martien! Er is altijd wel iets te ontdekken.
  3. Wim van der Wiel:
    29 november 2020
    Voor jullie jammer dat het weer omslaat. Ik hoorde net op het nieuws dat er een razende storm over Sardinie raasde. Hij is nu weer op het Italiaanse vasteland. Ik hoop voor jullie geen probleem. Blijf goed op jezelf passen en geniet er maar van.
  4. Charles en Ans:
    29 november 2020
    Dat is zeker jammer. Met tussen posen is het gehele zuiden getroffen en wordt nog getroffen. De vooruitzichten voor de komende 14 dagen zijn matig.
    We staan op een goede geasfalteerde camperplaats en plat. Dus geen risico's.
  5. Charles en Ans:
    6 december 2020
    We kunnen niet anderszeggen dat het voorlopig nog zo blijft. Zie ook onsverhaal van vandaag.