Pesaro

22 oktober 2020 - Pesaro, Italië

20-10

Van het drukke Rimini weer wat zuidelijk afgezakt naar Pesaro. Wij zagen op de app een parkeerplaats direct aan de zee en aan Parco Natonale Monte San Bartolo. Formeel mag men hier staan tot 23:00. Buiten het seizoen wordt er niet opgelet, ondanks dat de politie elke dag een paar keer langs komt om te kijken. Het is een prachtige plek met strand- en zeezicht. Vooral morgens als wij wakker worden met de opgaande zon.

IMG_8631IMG_8641

21-10

Het strand van de rotsen naaar de haven verkenden we vandaag. We hadden niet alleen een goed zicht op het park, maar moesten ook over een half bos aangespoelde boomstammen klauteren. Het leek wel of er een paar jaar geleden in Kroatië aan de andere kant van de Adriatische zee een orkaan heeft gewoed.

IMG_8643IMG_8649IMG_8647

Vandaag zouden we ook gaan zwemmen; de voorspelling was 20 graden. De zee is 17 graden! Dus lekker zwemmen. Helaas, helaas dat viel erg tegen. Tijdens onze ochtend wandeling zagen we al de zeemist die tegen de rotsen omhoog zien kruipen. Ook middags blijven er last  van houden en ook een koude wind. Geen zwemmen en dan maar naar het stadje wandelen en boodschappen doen. O.a. kalkoen filet laten snijden en dat smaakte goed, zeker onder de kookkunst van Ans. Het  vlees en vleeswaren zijn toch al hier verrukkelijk.

IMG_8648

22-10

0ndanks het mooie weer bleek het toch weer wat koud om te zwemmen en zijn we naar het 15 kilometer zuidelijke stadje Fano. Het is een oude Romeins plaats. We staan op een camperplaats met alleen vers water en lozen van afval water. Dat is voor ons voldoende. Ook deze plaats is gratis. Nederland kan veel leren van de camper gastvrijheid van de Italianen.

Na lekker buiten te hebben geluncht met een temperatuur van 20 graden en volop zon zijn we gelopen naar het strand en haven. De haven is veel groter dan we hadden verwacht. Het is ook een echte vissershaven. Morgen gaan we naar het centrum.

IMG_8711IMG_8703IMG_8681IMG_8697IMG_8694IMG_8686IMG_8705