Spectaculaire tocht

2 november 2020 - Ripatransone, Italië

2-11

De route vandaag bestond uit 2 delen, morgens propaan gas laten vullen in Porto San Giorgio en daarna naar het bergdorpje Ripatransone waar we een paar dagen hopen te blijven staan.

Het eerste deel liep verspoedig, een stuk snelweg en daarna de kustweg. De kustweg SS16 volgen we al met tussenpozen vanaf Ravenna. Die zullen we blijven volgen tot Foggia. Naast deze weg loopt er pal naast: de tol snelweg en ook de spoorverbinding tussen Venetië en Bari. Dag en nacht. Tijdens ons stukje al 2 razende goederentreinen. Tussen de spoorlijn en het strand liggen veel campings geklemd. We moeten er niet aandenken daar te staan laat staan als het Zomer is. Wat een gekke huis.

9EBDBF9C-A3B1-4FC8-A45F-0AAC446270E7

Onderweg hebben we getankt  en een Lidl voor de basis boodschappen aan gedaan. We waren 10 seconden te laat voor het bijvullen van gas. Het was 12:30 + 10 sec. Wachten tot 15:00. In de straat er naast geparkeerd en de lunch genoten. Verder gerust. Ik heb zelfs 3 kwartier geslapen. Heerlijk makkelijk die Camperbus toch.

Het gas vullen was verder geen probleem. Daarna ging de tocht naar boven en zou zeer spectulair eindigen. Het laatste stuk ging rap en stijl omhoog. Boven bij het dorp miste we de afslag naar de camperplaats en kwamen in het eenrichtingsverkeer in het bergdorpje zelf. Het waarschuwingsbord niet breder dan 2 meter, niet langer dan 7,5m waarschuwde ons al genoeg. Spiegels naar binnen geklapt en manoeuvreren maar. Met een haakse bocht die we met 2x steken en aan de linker voorkant en rechterzijde nog geen cm speling konden we de bocht nemen. Daarna net uit het eerste ommuurde gedeelte gekomen wachtte ons een nieuwe verrassing; stijl naar beneden en dan weer even stijl omhoog. Ik schat toch ca 40% dalen en stijgen. Naar boven even minder gas gegeven in versnelling 1 en het wiel spinde als een Max Verstappen handeling, maar dan onbedoeld. Enige oplossing weer achteruit naar het nulpunt en gas erop en naar boven en met een haakse bocht naar links waren we bevrijd van onze benarde positie. Op naar onze camperplaats. En dat is de moeite waard!

3CA73525-50BA-4B27-85D9-89176E9D2676

Helaas zijn we vergeten van dit avontuurtje Foto's te maken. Deze zullen later komen als we het dorpje gaan verkennen. 5-11. De foto's die ik had beloofd. De hoogte verschillen zijn niet altijd goed te zien. Vandaag ging er een blauwe bus langs de beruchte bocht dus kon een mooie foto maken.

IMG_9028IMG_8964

1. Lucia:
    3 november 2020
    Spannend zeg, gelukkig konden jullie toch naar de camping plaats!
  2. Charles en Ans:
    5 november 2020
    Als het niet was gelukt hadden we de camper op een parkeerplaats gezet en gaan slapen. Morgens weer verder kijken.
  3. Wim van der Wiel:
    4 november 2020
    Wat voel je je in een moeilijke positie dan. Het maakt ook dat je je machteloos voelt, omDat je er toch weer weg wilt komen. Gelukkig is dat laatste gelukt. Nu eerst maar weer van de schrik bekomen.
  4. Charles en Ans:
    5 november 2020
    Moeilijk of niet; je kan niet meer terug. Uiteindelijk is het ook een leuke spanning en kunnen we na afloop genieten dat we met elkaar er uit zijn gekomen.