Tussenstop

3 december 2020 - Turi, Italië

Hot nieuws, 3-12, 16:30

Italië gaat drie weken met Kerst en oud en nieuw in Lockdown. We gaan bekijken wat dat voor ons betekend. We houden jullie op de hoogte.

2-12

In plaats van in een keer door te reizen naar Brindisi zijn wij eerst naar Turi gereisd, waar we al eerder hebben gestopt. Na het slechte weer reizen we door naar een Unesco Werelderfgoed gebied. Italië komt langzaam in de Kerstsfeer. We merken het in de winkels en onderweg. In Italië gaat het pas 8 december echt los. Ook hier zal het anders zijn. Van de  Italiaanse overheid mag Kerst alleen thuis en in klein gezinsverband worden gevierd.

3-12

Het is met tussenpozen van zware regenval en onweer droog geweest. De hele dag in de camper doorgebracht. Lezen, puzzelen, spelletjes en internetten stond vandaag op het programma. Speciaal voor onze lezers een verrassing, wat ik de vorige keer niet heb verteld over Turi. We staan vlak naast een processie voertuig. Voor dit voertuig hebben ze een aparte stallingsruimte moeten maken. Ik schat zeker dat minimaal 10 meter hoog is en de kosten 13.000€. 13.000€, wat een bedrag!

IMG_9435IMG_9434

1. Lucia:
    3 december 2020
    Heel vervelend die coronaregels, wij zijn er goed zat van! Ik hoop dat het voor jullie mee gaat vallen en dat jullie nog een plezierige voortzetting van de vakantie zullen hebben!
  2. Charles en Ans:
    6 december 2020
    Dat ziet er helaas niet naar uit. We zijn weerrichting noorden, richting Nederland gegaan.