Vakantie gevoel

9 november 2020 - Termoli, Italië

9-11

IMG_9530IMG_9532

Om half negen de tafel en stoelen naar buiten en in de zon ontbijten. Wat kan beter een vakantie gevoel geven dan dat. Vooral als de temperatuur al oploopt naar de 18 graden. En dat op 9 november! De hele morgen lekker zitten zonnen met een boek en tijdschrift. Ans leest een leuk boek dat zich afspeelt in Italië en ik las een artikel over de Amerikaanse de crisis in en van de media. We beginnen al aardig bruin te worden. We werden nog even opgeschikt door een roodborstje met gebroken of ontzette vleugel. Het kon niet meer vliegen. Erg sneu.

IMG_9065

Na de lunch om uur of twee hebben we een kleine plezier haven bezocht die alleen met vloed kan worden bereikt. We wilden naar het havenhoofd lopen, maar werden tegen gehouden door de havenwachter: het was vloed. Met de fiets dan maar naar het andere eind het plaatsje en een strandwandeling gemaakt, met mooie natuurmomenten. Morgen trekken we weer verder.

IMG_9071IMG_9067

1. Wim van der Wiel:
    9 november 2020
    Wat een prachtige opname van dat roodborstje.
    Wat een mooi zandstrand.
    Ja, zo'n omschrijving is vakantie.
  2. Charles en Ans:
    10 november 2020
    Ja, het is echt vakantie. We zien veel, soms ook hele kleine als dat roodborstje.
  3. Marianne Pas:
    10 november 2020
    Ook hier een beetje vakantiegevoel. Na het ophangen van de was in het zonnetje buiten koffie gedronken. Het was 16 graden en windstil. Met een vestje aan voel je je dan toch een beetje op vakantie!

Jullie reizen nu langs de Adriatische kust, mooi maar een enig risico dus. Goed van die havenwachter om jullie te behoeden voor natte voeten of erger .....

Jullie zijn al bijna in de 'hak' van Italië. Een ruige, arme maar mooie streek. Kijk daar eens uit naar grotwoningen en rotswoningen. Matera en Basilicata zijn bijzonder.

Voor inspiratie: http://www.zuid-italie.nl/2011/08/de-grotwoning-van-vico-solitario/

Hartelijke groet!

Hartelijke groet.
  4. Charles en Ans:
    10 november 2020
    Het is momenteel overal een risico. Italië kent 2 soorten: te veel besmettingen en te weinig capaciteit gezondheidszorg. Wij zijn nu in het gedeelte met relatief weinig besmetting maar ook weinig gezondszorg. Of wij tot Matera kunnen reizen hang af van de lockdown. Als we die richting niet meer kunnen reizen missen we een hoop.
    Wij hadden er al wat over gelezen over grot woningen. De site zullen we zeker bekijken. Bedankt voor de tips😀