Vieste

18 november 2020 - Vieste, Italië

IMG_9301

18-11

Ons gedwongen plekje van gisteren is bijzonder leuk gebleken. Zo nu en dan tussen de locale bevolking, die even hun huis uit, met hun auto of wandelend naar de rotspunt om lekker in hun auto te kletsen of het strand oplopen is het erg rustig. Vanmorgen ontdekten we dat we een verstekeling onder de fietshoes hadden gehad vannacht. Schattige kattenpoten op de fietstas verraadde het verblijf.

De fietsen hadden we nodig om naar de stad te fietsen die we gingen bezichtigen. Een witte stad met smalle straten op verschillende rotspunten, gemarkeerd door een kasteel, een basiliek en een klooster. Bijna 2 uur rondgelopen en gekeken. Prachtige uitzichten en we vroegen ons af of hoe de mensen hier moesten wonen in smalle straten en veel trappen heel veel. Het kasteel is in gebruik door het leger en niet toegankelijk. De basiliek was gelukkig wel open met een heel mooi geschilderd plafond.

IMG_9267IMG_9271IMG_9273IMG_9276IMG_9285IMG_9304IMG_9309

Na een kleine pauze bij de camper konden we de grot en de rotsen van dicht bij bekijken. We moesten wel door beek waden die uitmonde in zee. Bij een beginnende vloed hadden we niet veel tijd. Even rondlopen en op wat rotsen klauteren was het wel.

IMG_9314IMG_9320IMG_9324IMG_9323IMG_9333IMG_9326

Vanmiddag zagen we iets bijzonders aan de zeelijn. Honderden meeuwen streken neer op deze lijn. We vermoeden dat net op het punt van eb en vloed er veel zeedieren waren.

IMG_9338

1. Wim van der Wiel:
    18 november 2020
    Geweldig, wat is het daar mooi! Zo te bivakkeren is echt genieten.
  2. Charles en Ans:
    20 november 2020
    Italië is zo verrassend. Het mooi is dat we de tijd hebben. Al 7 weken zijn we onderweg.
  3. Wim van der Wiel:
    21 november 2020
    Doe dat vooral genieten van elkaar en van wat Italie je te bieden heeft. Groeten ook van Gonnie.
  4. Charles en Ans:
    22 november 2020