Weekje van relaxen

14 november 2020 - Lesina, Italië

12-11

De eigenaar van de camperplaats deed een goed aanbod om een aantal dagen langer te blijven. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. We blijven hier 5 dagen aan de lagune. Het zou de hele week mooi weer worden. Elke dag 18 of 19 graden en volop zon en uit de wind iets meer dan 20 graden. Dit keer en voor het eerst zijn bij schemer naar het dorpje gelopen. Met de Corona blijf het erg stil, veel winkeltjes waren gesloten..... tot we op het dorpsplein kwamen. Alle bankjes bezet en veel staande mensen met elkaar praten (voor ons lijkt het of ze altijd heftige discussies hebben). Op een hoeken vonden we een pizza bar. Lekker twee stukken pizza gekocht en opgegeten op een bankje bij de lagune. De pizza was een verrassing: prij met sardientjes. Heerlijk maar heel zout.

13-12

Lekker bij de camper gebleven. Buiten ontbeten, lunch, lezen, zonnen, relaxen en even een stukje wandelen op de boulevard.

14-12

Even een paar boodschappen doen op de fiets. Even werd het niet bij de enige super, de Spar, er stond een grote rij. Hier mogen maar maximaal 2 klanten tegelijk binnen zijn. Daar hebben maar niet opgewacht. Terug met de fiets en daarna naar het dorp gelopen voor de bakker. Hetzelfde, 2 klanten tegelijk. Ruim een half uur buiten wachten tussen de altijd pratende Italianen. Gelukkig was het niet alleen een bakker en hoefde dus niet apart in de rij te staan bij de slager. Middags hebben de voorbereidingen gedaan om morgen verder te gaan. Tevens was het tijd om de zwarte stootranden en de bumpers in te spuiten met een spray tegen uitdroging. Deze nu weer zwart en de camper ziet weer stoer uit.

1. Remy Netten:
    14 november 2020
    Het ziet en klinkt fantastisch allemaal! Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er van.
  2. Charles en Ans:
    16 november 2020
    Ja het gaat fantastisch. Wij zijn het nog lang niet zat. Wat ons betreft wordt het Kerst in Italië. Afhankelijk van Corana natuurlijk.
  3. Lucia:
    15 november 2020
    Lekker relaxen en veel plezier met jullie verdere reis!
  4. Charles en Ans:
    16 november 2020
    Wij zijn nog lang niet uit gereisd en zijn nog niet bij het meest zuidelijke punt van Italië!