De Betuwe van Italië (Bozen-Verona)

12 oktober 2020 - Ala, Italië

Na vier dagen zonder faciliteiten viel onze stroom uit in de zeer vroege morgen. Geen kachel meer, geen waterpomp voor water en geen licht. We zouden vandaag al vertrekken, het is alleen veel vroeger geworden. We weten nu dat we vier dagen vrij kunnen camperen en als we de Senseo niet gebruiken dan vijfdagen!

De rit ging naar Garniga Terme in de buurt van Trente. Een vrije standplaats met alle faciliteiten. Echter waar wij ons in vergisten was dat de weg stijl naar boven ging met haarspeldbochten naar ruim 850 meter hoogte. Dat maakt De Reis zo interessant en leuk. Helemaal "leuk" als blijkt dat een zeer ruime camperplaatsen alleen via een weg die nog geen 2,50 meter breed is. Bovendien bleek de stroom al afgesloten te zijn. Van de nood een deugd makend; hebben we geluncht met vers brood en een wandeling door het dorp gemaakt , met de vele vergezichten. Daarna een nieuwe bestemming gezocht verder Italië in.

20201012_203748IMG_8416IMG_8427IMG_8425IMG_8424IMG_8419

Vanaf vandaag vermijden we de tolwegen om meer van Italië te zien. Dat kregen we te zien ook: in het dal van de rivier Adige, die we de gehele weg hebben gevolgd. Het viel ons al op dat de vorige plek veel appelboomgaarden aantroffen. Nu al 140 kilometer met alleen allerlei fruitgaarden, groente velden afgewisseld door fabrieken die fruit verwerken, ala Hero van 'Flipje van Tiel'. Zowaar De Betuwe van Italië!

Hoe meer we lager kwamen gingen de appels, peren en pruimen over in druiven. We staan nu tussen de druivenranken op een camperplaats met veel faciliteiten en konden we eindelijk onze stoelen buiten zetten.

IMG_8430IMG_8429

1. Lucia:
    13 oktober 2020
    Lekker een flesje Italiaanse wijn open trekken nu jullie tussen de Italiaanse druiven zitten!
  2. Charles en Ans:
    13 oktober 2020
    Wie weet, halen we hier nog een fles op. 😌
  3. Lucia:
    🍷🍷🍾Geniet ervan!