Carinaldo

25 oktober 2020 - Corinaldo, Italië

24-10

Even weg van de kust de heuvels in van Marche. Het lijkt een beetje op Toscane. We werden wakker met regen en onweer bijna recht boven ons. Voor het eerst een Lidl aangedaan voor wat meer boodschappen basis boodschappen. Wat een chaos, het was druk, veel producten in de gangen en als mieren kropen de Italianen over elkaar heen. Eigenlijk een slechte vergelijking; mieren houden van orde, dat konden wij niet zeggen van de Italianen.

Het bleef onze hele reis en de dag regenen. Hoe hoger we kwamen hoe meer laaghande regen en nevel van de verdamping. Veel uitzicht hadden we niet, maar toen ons eindbestemming inzicht kregen toornde het stadje met haar muren hoog boven ons uit. Onze verbazing over de keurig aangelegde gratis camperplaats met ook gratis stroom.

20201024_152044IMG_880620201025_154945

25-10

Door de omwisseling van zomertijd naar wintertijd waren we erg vroeg wakker. Er was nog wat bewolking en die trok snel weg. Om 8:50 liepen we met straal blauwe lucht het stadje in. Het stadje bleek geheel ommuurd te zijn en helemaal intact. Prachtige gebouwen en veel hoogte verschil en natuurlijk weer veel vergezichten. Dit is een stadje waar men zo ridders, jonkvrouwen en een verdwaalde kardinaal kan tegenkomen.

20201024_152250IMG_8813IMG_8817IMG_8822IMG_8823IMG_8843IMG_8848IMG_8839IMG_8828IMG_8834IMG_8852

Middags hebben we aan de picknicktafel Skip Bo. Eindstand 1:1. Morgen moeten we verder trekken (we mogen maximaal 48 uur blijven staan) de heuvels in naar een andere plaats.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lucia:
    25 oktober 2020
    Prachtige foto’s!
  2. Charles en Ans:
    26 oktober 2020
    Het is zeker een aanrader voor iedereen. Italië is werkelijk erg mooi.