Piscina di Velturno

9 oktober 2020 - Wormer, Nederland

8-10-2020

Van Ehingen zijn we in een keer door Oostenrijk naar Italië gereden. Eigenlijk wilde eerst een paar dagen in Oostenrijk blijven, maar de Corona regels in Italië zijn steeds strenger aan het worden voor Nederlanders. Wel met diverse stops om te rusten en een paar mooie kiekjes van vergezichten. Voor het eerst ook de Brenner Autobahn gereden. Kosten 10€. Het is een mooi weg die snel door de Alpen heen gaat, mits er niet zoveel aan de weg wordt gewerkt🙁.

IMG_8311IMG_8308

In Noord Italië staan we op een rustige parkeerplaats met de neus naar de Alpen gericht. Prachtig uitzicht op de,al besneeuwde, toppen! Een kleine wandeling door een ruige bergwei stonden we bijna oog in oog met een paar jonge stieren. Ans had haar rode trui aan, wat de stieren nieuwsgierig maakten en naar haar staarden. Geruisloos bliezen we de aftocht.

IMG_8312IMG_8331IMG_8322IMG_8326IMG_8329IMG_8315

9-10-2020

Het dorp waar we staan blijkt ook een Duits/Oostenrijkse naam te hebben (Veldthurns) evenals alle straatnamen en informatie. En de bewoners spreken er zangerig Duits zoals in Oostenrijk. Even dachten we dat met de meertaligheid in België zaten. Hier zijn de winkels tussen 12:00 en15:00 gesloten en net na twaalf uur kwamen wij aan. Alle tijd voor een de 3 uurige wandeling. Naast de mooie gebouwen en cultuur viel ons op dat geen enkel huis achterstallig onderhoud had. Het was opgeruimd. Tijdens onze wandeling zijn we 4 kerken tegengekomen. De meest oude met een toren die schever staat dan de torens van Pisa en Leeuwarden zijn ze aan het restaureren. Met verbazing hebben we gekeken naar het beleggen van stukjes hout als dakpannen. 0m drie uur hebben we in een supermarkt vlees en aardappelen gekocht en in de bakkerij brood.

IMG_8338IMG_8334IMG_8352IMG_8369IMG_8336IMG_8374IMG_8382IMG_8373IMG_8355

Voor we verder gaan wachten het slechte weer af. Code geel met onweer en zondag ca 30mm regen. Gelukkig staan we op een hoog punt, met aan weerszijde lage delen en ver boven de rivier. Dus wateroverlast valt niet te verwachten. Daarna verder; waarnaar toe zijn alleen nog ideeën.

1. Wim van der Wiel:
    9 oktober 2020
    Wat heerlijk om zo te kunnen genieten. We hebben "straks" veel te bepraten. Ik ga alvast wel sparen voor drank (😃).
  2. Lucia:
    Veel plezier in Italië!
  3. Sas:
    10 oktober 2020
    Wat een genot met dit uitzicht 🏔✨
  4. Martien pas:
    10 oktober 2020
    Is mooi daar veel plezier in Italië en pas goed op jullie zelf xx
  5. J.C. Pas:
    10 oktober 2020
    Het ziet er goed uit daar. Veel plezier.
  6. Charles en Ans:
    13 oktober 2020
    En wij hebben hier wel de Corana app van Italië. Dus je kan zonder zorgen naar ons komen. 😉