Rimini: het oude centrum

21 oktober 2020 - Rimini, Italië

19-10

We zijn aangekomen de oude plaats Rimini. Het is niet alleen oud maar ook jong. Het trekt veel feestvierende jongeren aan. In die zin doet het denken aan een combinatie Salou en Benidorm. Daar ging onze interesse zeker niet naar uit.  Ons ging het om het oudere deel.

IMG_8581

Het oude Rimini hebben heeft de Italiaanse VVV in drie tijdperken verdeeld; het Romeinse, de Middeleeuwen en de Moderne (Renaissance). Daarvoor stonden drie wandelingen die elkaar voor een groot deel overlappen zo konden een Romeinse gebouw naast een Renaissance staan. Soms werden we op een dwaalspoor gezet, omdat ze oude bouwstijlen in een latere periode gebruikte of op oude met nieuwere in tot èèn gebouw behoorde.

IMG_8591

Dat Rimini zoveel oudheden bezit verbaasde ons. Immers je hoort alleen over de grote steden zoals Rome, Belonga, Florance, Venetië en Milaan. Heel Italië is een architectonische 'kerkhof'. Dat voorspeld nog veel goeds.

IMG_8570IMG_8576IMG_8589IMG_8606IMG_8599IMG_8608

Een paar uur lopen ging aardig in onze heupen en knieën zitten zodat een Italiaanse lekkernij er goed inging als lunch en konden we weer verder. De andere 2 stadspoorten en de middeleeuwse brug wilden we zeker zien. Daarna op de fiets terug naar de camper, stoeltjes buiten zetten en lekker relaxen.

IMG_9457(1)

Speciale aandacht ging naar een toren met een bijzondere klok. Wat geeft deze klok allemaal aan?

IMG_8583IMG_8584

Wederom veel foto's  gemaakt. Enkele heb ik in dit verhaal verwerkt en alle anderen foto's staat in de fotomap algemeen.

1. Martien pas:
    21 oktober 2020
    Mooi en wat voor lekkernij is dat?
  2. Charles en Ans:
    24 oktober 2020
    Ik weet het niet. Al die Italiaanse namen moeten we nog aan wennen. We proberen het te doen met wijzen.
  3. Lucia:
    21 oktober 2020
    Jullie hebben mooi weer, lekker hoor!
  4. J.C. Pas:
    21 oktober 2020
    Hebben jullie ook de 'boog van caesar Augustus' al bezocht?
  5. Charles en Ans:
    24 oktober 2020
    Ja wel zelfs onderdoor gelopen. Aparte ervaring dat dat er al zo lang staat en net als Cesar er onderdoor loopt.
  6. Sas:
    24 oktober 2020
    Gaaf hoor, net een kunstgeschiedenisboek. De 19e eeuw stond bekend vanwege zijn neo-stijlen en laat 19e eeuw ontstonden de eerste samenvoeging van stijlen, later ook wel pluralisme genoemd.
  7. Charles en Ans:
    26 oktober 2020
    Een kunstgeschiedenis ook is het zeker. Zoveel kennis al jij hebt, hebben wij niet. De bouwstijlen worden als het ware hier op elkaar gestapeld. Soms op ruïnes, soms aangebouwd en soms renovaties.
    Wij vinden het al mooi om te zien.