Heuvels van Marche

28 oktober 2020 - Morrovalle, Italië

28-10

Evenwijdig met de kustlijn door de heuvels naar ons volgende plek. De heuvels hier zijn erg mooi. Heel groen en veel landbouw. Wat het zo mooi maakt zijn de grote dalen afgewisseld met pittige heuvels. Een hellingspercentage van meer dan 10% zijn we een paar keer tegengekomen. Op de heuvels hebben we prachtig uitzicht en niet alleen dat! Diegene die de macht heeft bezit de dalen rondom. Dat waren de adel en de kerk. Op zo'n heuvel komt men altijd een kasteel en kerken tegen. Sommige groeiden uit tot grote stad met veel invloed. Zo één is Ostra die we de bijna op ons hele weg hebben zien liggen en boven alles uittorent. Zefs waar we nu staan zijn vaag de contouren zichtbaar.

IMG_88708C82F974-3376-4F71-9555-2E3C6984A596

Door de heuvels rijden van noord naar zuid vergt ook concentratie en stuurkunst. De wegen zijn over het algemeen slecht en soms nog geen vier meter breed. Diegene die rijd ziet veel minder dan de bijrijder. De vorige keer reed ik en vandaag was het Ans.

801A06C5-5954-4282-8CAA-318C83ED9010

De plek waar we nu staan is ook zo'n heuvel. Morgen verkennen we stadje.

IMG_8880IMG_8872IMG_8879

Alleraardaardigs is te vertellen hoe wij tot dit soort keuzes komen. Op een plek moeten wij kunnen overnachten. Op de aangewezen plekken mag dat en er zijn er veel. Wel allemaal met verschillende faciliteiten. Het hangt er dus vanaf welke wij nodig hebben. De afgelopen dagen hebben we stroom gehad. Nu staan we op een plek waar dat niet is. We kunnen 5 dagen zonder stroom. De volgende zal in de buurt zijn waar onze gasfles gevuld kan worden. Dat zal de eerste keer worden. De apps die we hiervoor gebruiken zijn Campercontact en Park4night. Via Google map, Wikipedia en toeristische boeken kunnen we kijken wat er te doen is. Ook laten we het toeval meespreken, zoals het ontdekken van het prachtige land van de provincie Marche met de vele heuvels.

IMG_8874

1. Lucia:
    28 oktober 2020
    Prachtige omgeving en ik zag op 1 van de foto’s ook een palmboom voor het zuidelijke, tropische gevoel!
  2. Charles en Ans:
    29 oktober 2020
    We komen steeds zuidelijker en dan zien we de planten wereld veranderen naar subtropisch. Dit is een thema waar we zeker nog aandacht aangeven.