10 daagse samenvatting.

1 augustus 2021 - Castelnaudary, Frankrijk

1 augustus, dag 30.

Ruim 10 dagen zijn verstreken zonder de blog, door beperkt Europees internetbudget. Voor wie FB had kon nog de spaarzame berichten van Ans volgen waar we waren.

Nu kan ik de blog weer opstarten. Inmiddels zijn we na de Ardèche naar de Middellandse Zee afgezakt. Dat werd geen succes. Camperplaatsen te duur of zagen er niet uit. Ook de stranden die we zagen waren verboden voor honden. Nabij Narbonne nog drie dagen gestaan op en naast de zoutpannen van La Palme. Bijzondere camperplaats met veel ruimte en midden in de natuur. Hierna hebben we de kust verlaten in de richting van Toulouse. We reden, per toeval naast Canal de Midi, dat op de Werelderfgoed lijst van de Unesco staat. We blijken nu al de derde stopplaats te hebben. Homs heeft een groot meer Lac de Jouarres, waar we een vijftal dagen aan de oever hebben gestaan. Veel gezwommen en Homs aan het Canal bezocht. De vesting stad Carcassonne ligt ook aan dit Canal. Hier zijn we maar 2 dagen gebleven en zijn doorgereden naar Castelnaudary. Hier staan we pal naast het Canal. En nu zijn weer helemaal bij.

In een van de volgende blogs zal ik wat ervaringen delen van de afgelopen 10 dagen.

Vandaag hebben we voor het eerst gevist in Frankrijk. Ans heeft een meerval(letje) en witvis gevangen. Wel bijzonder in Werelderfgoed te vissen 🙂. De vissen zijn keurig terug gezet. Avonds zijn we een rondje langs de oevers gelopen. Morgen zien we wel wat we gaan doen of niet doen.

1. Martien Pas:
    2 augustus 2021
    Ben benieuwd 🤨
  2. Wim van der Wiel:
    2 augustus 2021
    Ja. kijk, zo wordt het toch weer spannender. Vissen moet je opeten joh, anders wordt het alleen maar dieren plagen. Lieve groeten aan beiden
  3. Charles en Ans:
    3 augustus 2021
    Nee vissen eten we niet op. Er zit toch al weinig vis in de binnen wateren. Bovendien zijn ze te klein!