Finca Familia

2 maart 2023 - Rebolledo, Spanje

13-2  tot 21-2 2023

Op FB plaatsen we meestal waar we zijn, wat we doen of wat we zien. De reisblog is meer het het verhaal er achter de ervaring of hoe wij het beleven. Zoals ook dit verhaal.

Finca Famila is een kleine camping, waar gemoedelijkheid hoog in het vaandel staat. Het is een familie, gezin. Het zijn Nederlandse eigenaren bestaande uit 2 zussen, broer, schoonzus en 2 kinderen. Als een familie zijn ze 4 jaar geleden geëmigreerd. Deze camping stond als een van de weinige doelen op onze reis. En met speciale redenen.

IMG_1605

We kenden zeer betrokken camperaars uit Hoogezand. In 2021 gingen ze definitief naar Spanje naar Finca Familia om van daaruit naar een huis te zoeken. Onderweg in Franrijk, waar wij ook waren op ca 100km, is de man plotseling overleden. Hun toekomst dromen aan duigen. Als laatste rustplaats heeft de man een plekje gekregen op deze camping waar hij zo verknocht aan was. Voor ons een laatste eer aan hem te bewijzen.

Finca betekent in het Spaans vrij vertaald naar een stuk land waar meestal iets gebouwd is. Een mooi Nederlands woord is domein. Ons domein is voorlopig onze camper, waar het ons boven verwachting goed bevalt. En Familie (Famila) blijft ons dichtbij. Vaak nog intensiever dan even een bakje koffie of een verjaardag. Als wij niet in de buurt zijn, is videobellen een grote uitkomst. De afgelopen 2 maanden hebben we meer dan 16 videogesprekken gehad en ook een paar telefoongesprekken. Dan nog is niet iedereen gepasseerd! Wij vinden het op deze man fijn. We hopen dat het voor jullie hetzelfde is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martien Pas:
    3 maart 2023
    Succes met het Camperen en het is lekker weer daar
  2. Lucia:
    3 maart 2023
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben, geniet er van!