Vakantie Camping Le Playa De Mazarron

13 maart 2023 - Bolnuevo, Spanje

28-02-2023 - 13-03-2023

We zouden eerst hier een weekje staan en daarna verder trekken. De verkoop van ons huis is in versnelling gegaan en het huis is nu voor echt verkocht. En toen hadden we ineens een datum om te terug te zijn. Rond 1 mei.

De zuidelijke punt van Spanje, Portugal en Baskenland moet maar een jaartje wachten. Mede op het zelfs voor Spanje erg warme weer hebben we besloten om 14 dagen hier te blijven en echt vakantie te vieren. Elke dag even het strand op en pootje baden voor mij en Ans ging zelfs zwemmen in zee. Stoer! Een fietstochtje en veel wandelen.

2466825A-F1FA-4033-9860-FB10A3AE6986IMG_1814DAB6BE2C-D71B-477F-A460-403BDB15D15FIMG_1797IMG_1806

Ook nu komen we weer van alles tegen. Nederlanders die al 10 tallen jaren in Spanje wonen of een Nederlands stel die vorig jaar de gok hebben gewaagd hier te gaan  wonen tot camperaars die op deze camping al 10 jaar komen te overwinteren. Het heeft hier zijn eigen leefomgeving en kleine economie van wederdiensten en ruilhandel. Voor de kapper hebben hier ook gebruik gemaakt. We zijn geknipt door een Duitse toerist. We zijn nog niet zo ver gegaan om een vast plekje over te nemen met caravan. Diverse kampeerders hebben caravan en camper!

ADEC07AE-1EF0-424D-A370-4235FE5F41A5

Dit keer hebben we wat meer buiten de deur gegeten. Een Nederlands echtpaar zijn vorig jaar  gestart met een Nederlandse chique snacbar, waar een portie bitterballen Hoolandse tapas heet. Die moesten we even aan doen.

91FA44AF-2B1C-4B37-9C50-FBBCE9EABD05

Voor het eerst hebben we uit gegeten in een plaatselijke Spaans restaurant, ook al om te vieren dat ons huis verkocht is. Het menu was al een avontuur op zich zelf. Alleen in het Spaans en met alleen Spaans sprekende bediening. We wisten niet wat we kregen, aleen iets van soep en vis. Het smaakte bijzonder goed.

5F90D7A6-07C4-4383-87FF-C90AA1FA3FC0D32108DB-7212-47E0-95F7-61B310DEF754

Morgen gaan we weer richting "huis". Nu niet de autoweg de AP7, maar de kustweg N332. We hebben niets gepland en zien wel wat we tegenkomen en waar we gaan staan.

1. Lucia:
    14 maart 2023
    Fantastisch gefeliciteerd! Goede reis terug!
  2. Charles en Ans:
    Dank je Lucia.
  3. Martien Pas:
    14 maart 2023
    Mooie camping zeker om volgend jaar terug te gaan en natuurlijk gefeliciteerd met de verkoop van het huis 🏠
  4. Charles en Ans:
    14 maart 2023
    Dankje Martien. De camping heeft ook kleine huisjes. Goed om een paar weken er te zijn. We hebben de camping opgeslagen in ons geheugen. We zullen er best nog eens terugkomen.
  5. Wim van der Wiel:
    14 maart 2023
    Zo ziet alles er toch weer zonnig uit. Mooie plaatjes gemaakt. We wensen jullie een goede thuisreis.
  6. Charles en Ans:
    14 maart 2023
    Het is een terugreis, dat is het zeker. We proberen nieuwe wegen en plaatsen aan te doen, waardoor het niet voelt als terugreis.