Villajoyosa

10 februari 2023 - Villajoyosa, Spanje

6-10 februari 2023, Oliva en Villajoyosa

Maandag, 5 feb, zijn we vertrokken naar een aardig kustplaatsje Oliva. Een mooie parkeerplaats gevonden met uitkijk op zee. Op de morgen was het nog mooi weer. We wisten dat het middags ging regen. Daarna bleef het regenen en de voorspellingen werden alleen maar slechter voor de komende dagen. Dus de volgende dag 30 km verder getrokken naar beter weer. Het bleef bij een avondwandeling met Simba langs de boulevard met een lage duinenrij. Het leek een beetje Nederlandse kust met veel wind, regen en de zee die tot de duinen komt.

Villajoyosa gekozen omdat het buiten het depressiegebied lag, ruime parkeerplaatsen voor campers en gekleurde huisjes. Waar we staan is een gebied volop in ontwikkeling en waar geen winkel zijn in de buurt. Alleen meerdere nieuwe fietspaden vanaf de autoweg naar de boulevard. Als je naar het stadje wilt moet je over 500 meter autoweg fietsen.

IMG_1370

En toch was het niet saai. We hebben samen 2 wandelingen kunnen maken. De eerste dag naar het strand en de top van een rots met mooie uitzichten. De derde dag over dezelfde rots naar het stadje. Dat bleek een afwisselend wandeling van ruim een uur, tussen klauteren, geitenpaden, trappen en boulevards. Ans haar enkel zwaar op de proef gesteld doorstond het goed, ondanks hier en daar pijn. Knap gedaan! Maar het was zeer de moeite waard, wat een uitzichten en wat een belevenis.

IMG_1419IMG_1424IMG_1446IMG_1453

Tussen de twee wandelingen heb ik zelf een rotswandeling gemaakt de andere richting, naar Benedorm. De stad was net te ver om van een hoge rots te kunnen zien. We een mooi gezicht van Alicante de andere kant op. Altijd is er wel een verrassing. Dit keer een kleine boomgaard tussen de rotsen, zo maar, tussen de wilde natuur.

IMG_1365IMG_1406~2

Dit soort kusten is ook Spanje, wat een belevenis als we de tijd nemen om het te ontdekken.

Tijdens een van mijn verkenningstochten met Simba kwam ik tussen de nieuwe flats en flats in aanbouw een van de best bewaarde Romijnse toren tegen.

IMG_1461IMG_1466

Morgen gaan we ietsje landinwaarts bij Alicante naar een camping van Nederlandse eigenaren.

1. Lucia:
    10 februari 2023
    Lekker genieten van de mooie omgeving!
  2. Charles en Ans:
    12 februari 2023
    🌞💨
  3. Martien Pas:
    10 februari 2023
    Ziet er mooi uit vooral de cactussen 🌵🌵🌵🌴🌴🌴
  4. Wim van der Wiel:
    10 februari 2023
    mooie belevenissen en prachtige foto's.
    Groeten,
    Gonnie en Wim
  5. Charles en Ans:
    12 februari 2023
    Zeker de groeten terug van Ans en mij.
  6. J.C. Pas:
    11 februari 2023
    👌🏝
  7. Sas:
    17 februari 2023
    Er staan meerdere interessante gebouwen in de buurt. Wij zijn toen ook naar alicante geweest.
    Ook bij El Castell de Guadalest iets meer landinwaarts. Wel toeristisch, maar een mooie geschiedenis over de adel en de connecties met alle andere adellijke families in Europa.
  8. Charles en Ans:
    25 februari 2023
    Tips zullen we zeker bewaren voor de volgende reizen. Er is zoveel te zien daar kunnen we 10 jaar mee vooruit.