Massa toerisme II (Middellandse Zee - La Palme)

4 augustus 2021 - Bourret, Frankrijk

4 augustus, dag 33,

Gisteren in de blog was een kleine herinnering waar ik gebleven was met een opmerking over toerisme. Inmiddels zijn we vele halten verder en zitten we pal naast de Garonne. Later meer hierover.

F7ADB043-0EC5-4E04-B8D5-0A6A44C04597

Het was een hele kunst om een plekje te vinden aan het strand waar ook onze Simba mocht komen. Uiteindelijk hadden we een plek gevonden bij Gruissan tussen de zee en een paar binnen meren in. Ook hier weer erg druk en onze camperplaats hadden veel campers er opstaan dan toegestaan. Wij kregen een plaats pal tegen een botsauto's tent en direct naast een grindweg naar de serviceplaats van de campers. We zijn daar wel tot de conclusie gekomen dat dit massa toerisme op deze ons niet ligt. We zijn vluchtende weggereden.

Via en om diverse binnenmeren met smalle wegen en anderhalf uur later kwamen we aan bij de zoutpannen van La Palme. Ook aan de zee in La Palme was geen geschikte plek. De camperplaats stond op een oude zoutpannen. Direct in de natuur en konden zo op de dijken van de pannen lopen. Dit hadden we niet eerder meegemaakt. In Italië en Spanje hebben we de pannen kunnen benaderen, maar niet erin. De camperplaatsen waren zeer ruim en we konden de camper neer zetten waar we wilden.

We zijn hier drie dagen geweest en toch nog een poging gedaan om om het strand te bereiken: verboden voor honden! Weer terug naar onze camperplaats. Nu hebben we door de zoutpannen gelopen en aan laag water baai pootjebaden. En natuurlijk flamingo's  en andere watervogels. Spotten doen we met de spiegelreflexcamera en zijn nog niet gedownload.

Aan toerisme alleen een paar keer per dag een zouttreintje met toeristen met alleen Franstalige uitleg. Dit is leuke een leuke manier toerisme.

1. Sas:
    5 augustus 2021
    Haha jullie hebben wat met toerisme!
    Het volop vakantie, ontlopen doe je het denk ik niet, maar hoop dat jullie wel plekjes kunnen vinden waar het rustiger is!

Klinkt allemaal wel weer als een mooi avontuur!
  2. J.C. Pas:
    6 augustus 2021
    jullie beginnen op echte Nederlandse toeristen te lijken, klagen kl.................. 😂😂😂
  3. Charles en Ans:
    8 augustus 2021
    Haha John, ik noem het geen klagen. Het is een feit dat we dat soort toerisme op dit moment niet zo ligt. Gelukkig zijn we in Franrijk met veel heel veel mooie plekken en het een heel makkelijk land als het om kampeerreis gaat.