Walscheid

12 juli 2021 - Walscheid, Frankrijk

10 juli, dag 8

We zijn Frankrijk ingereden bij Saarbrucken. Onze eerste bestemming is bij een meertje. Walscheid genaamd; Duitser kan het niet en dit gebied wat al eeuwen wordt betwist tussen Franrijk en Duitsland. Het is nu dus alweer meer dan 70 jaar Frans. Deels ging de route langs de bekende Margotlinie en zagen we nu en dan de Moezel.

De plek die we hadden uitgekozen is inderdaad idyllisch. Gelukkig was er genoeg plaats. Waren we later gekomen hadden we een plaatsje kunnen nemen op de parkeerplaats, waar avonds al 6 campers 'te veel' stonden. Het lekker weer om een verkoelde duik in dit bergmeertje. Dat sinds was een lange tijd geleden dat we gezwommen hebben. En tussen de karpers door! Niet alleen tussendoor af en toe kwam het tot een botsing.

11 juli, dag 9

Heerlijk wakker geworden met de Franse Haan en loeiende Schotse Hooglanders. Op de achtergrond de ruisende beek naar het meer.

CCBCAE4A-8D09-417C-9860-8463E09347C9DDC15ED8-9C2A-4209-B84F-701A1075E48F

Bij het ontbijt plannen gemaakt voor de komende dagen. Helaas wordt het de komende dagen hier slecht weer met maar 15 graden. Besloten morgen verder rijden richting Lyon.

Het werd hier toch nog een behoorlijke dag met 22 graden en veel zon in de middag. Simba 3x laten zwemmen. Hij geniet er echt van en blijft het liefst pootje baaien. Middags de Tour de France gevolgd en buiten van het zonnetje genieten.