Lac des Dageuys

19 augustus 2021 - Libourne, Frankrijk

19 augustus, dag 48

Gisteren zijn we met motregen vertrokken naar Libourne. We zijn het slechte weer ontvlucht. Bij mooi weer hadden we best wel langer willen staan. De omgeving was mooi en het meer goed te zwemmen. Nu bleef het bij Simba laten zwemmen, een keer vissen en een mooie wandeling langs het strand, het bos en door een villawijk. Hier heeft Ans foto's gemaakt van diverse bloeinde bomen en planten.

Bij aankomst waren we verrast door het mooie aanleg van een park bij het Lac des Dagueys. We staan pal naast het strand op een afgesloten camperplaats. Naast een mooie kinderspeeltuin, is er strandbewaking, groot luchtkussenspel in het water en een skibaan. Langs dit deel van het meer veel picknick plaatsen, waar Franse families veel gebruik van maken. Aan de andere kant van het meer ligt een wedstrijd roeibaan van 2 kilometer lengte.

Wij blijven de komende dagen hier staan. Het wordt heet hier vanaf vrijdag. De koudste dag voor de komende week wordt 27 graden. Bordeaux zouden we graag bezoeken, maar of het al in deze wordt weten we nog niet.

Vandaag heb ik onderweg naar een supermarkt iets bijzonders ontdekt en met vissen een voorval. Daarover later meer. Evenals de foto's.

1. Wim van der Wiel:
    20 augustus 2021
    We blijven met belangstelling jullie volgen. Geniet er maar van!
  2. Charles en Ans:
    23 augustus 2021
    Dank je wel. Hoe was Valkenburg?
  3. Martien Pas:
    20 augustus 2021
    Mooie omgeving stukje verder is een mooi meer met strand 🏖
  4. Charles en Ans:
    23 augustus 2021