De vis en de hengel en andere rariteiten

20 augustus 2021 - Libourne, Frankrijk

20 augustus, dag 49

Vandaag werd het 29 graden met volop zon. Om 21:00 was nog 25 graden met de vallende duisternis en de opkomende volle maan. Kortom een mooie zomersedag, waar luieren, zonnen en zwemmen onze bezigheden zijn geweest. Nu, wanneer ik deze blog schrijf, wordt er op het naastgelegen parkeerplaats vrolijke Spaanse en Cubaanse muziek gemaakt wat nog meer vakantiegevoel geeft.

Gisteren zijn we wezen vissen. Ik was de wormen en de maden vergeten en na een tijdje ben ik deze alsnog gaan halen. Mijn hengel met nog een maïs aan de haak in het ondiepe gelegd. De hengel 4 meter op het gras. Tijdens mijn afwezigheid heeft Ans een avontuur beleefd. Zij kijkend naar haar eigen dobber ziet ze mijn hengel langskomen voortgetrokken door een vis. Verderop in het meer werd er aan kinderen suppen lesgegeven. Ans had de alertheid om aan een van de kinderen te vragen de hengel te pakken. Uiteindelijk bracht de trainer in de kano de hengel terug. De vis had inmiddels de onderlijn losgetrokken. En dan te bedenken dat we de hele middag geen beet hebben gehad.

In de loop van de dag liep onze camperplaats vol met ander publiek. Dat merkte we ook al eerder. Op het toppunt van de vakantie waren het veelal gezinnen. Nu zien veel oudere mensen en gezinnen met hele jonge kinderen. Nu dat we richting noorden gaan hebben het gevoel dat we met de terug weg bezig zijn en met veranderen van publiek merken we ook dat het vakantie seizoen ten einde loopt.

Ander opmerkelijk verschijnsel is dat we nu bij 6 meren of stranden hebben gestaan en geen betaald parkeren hebben gezien, er altijd tussen 13:00 en 17:00 er strandwacht is en ehbopost. Dat deze stranden allemaal gratis toegankelijk zijn en zeer goed onderhouden. Onderhouden bedoel ik met veel picknickplaatsen en banken, wc's en douchen. Wat anders is dat in Nederland. Petje af voor de Fransen.

Vanmorgen hebben we onze wasrek uitgeleend aan een Spaanse familie (opa, oma, vader, moeder en kindje van ca 2,5). Het schept een band. Hoe dat bleek vandaag. Middags kregen we taart. Wat bleek de moeder was jarig. Een Aardbeientaart met vanille en amandelen. De Fransen weten wat banketbakken is.

1. Sas:
    20 augustus 2021
    Haha wat een verhaal weer van de vis!
    Je beleefd wat!
  2. Charles en Ans:
    23 augustus 2021
    We beleven genoeg 😃
  3. Wim van der Wiel:
    21 augustus 2021
    Dat beleef je niet zo gauw in Nederland, een zelf aan de haak slaande vis. Van die taart moet je niet de smaak te pakken krijgen. Groeten
  4. Charles en Ans:
    23 augustus 2021
    Moet je niet de smaak te pakken krijgen?
  5. Martien Pas:
    22 augustus 2021
    Go wat een belevenis toch mooi en wat de taart 🍰 lekker.?