Valencia II "De verborgen schat onder Valencia

2 februari 2023 - Valencia, Spanje

18 januari,

Nu besteed ik het verhaal aan een museum. Cripta Arqueológica de la Carocel de Vincente Mártir

Wat ik van Valencia verwachtte, wist ik niet. Maar zeker niet dit. Een bijna complete Romijnse stad onder de grond.

IMG_1178IMG_1157

Dit vaak bedekt met glasplaten, waar men overhen kon lopen. Zelfs over lijken zei Ans bij een foto. En zehad nog gelijk ook.

IMG_1193

Wat dit museum ook uniek maakt, voor mij, dat ze de stad met grote wandplaten hebben door gebouwd. Hierdoor krijgt de waterafvoer onder de wegen een gezicht. Of een paar zuilen en een aantal sokkels hoe gigantisch hoog, groot en breed het was.

IMG_1156

De foto's hier zijn maar een kleine selectie van wat ik heb gemaakt. Jammer genoeg mocht er geen flits gebruikt worden, wat soms bewogen foto's opleverden. Ooit als ik weer in Valencia kom zal ik dit museum bezoeken. Als was het maar het gevoel te hebben dat je in een stad zit die  200 eeuwen oud is.

1. Martien Pas:
    3 februari 2023
    Zeer indrukwekkend en je zeker over lijken het zij zo.
    In Parijs is dat ook zo maar merk je niks van,mensen weten dat ook niet?
  2. Charles en Ans:
    😁🫢
  3. Lucia:
    Interessant!
  4. Wim van der Wiel:
    3 februari 2023
    Wat mooi en interessant om zo'n stad te bezichtigen. Je soet zo wel geweldige ervaringen op.
  5. Charles en Ans:
    3 februari 2023
    Heel veel Wim. Valencia heeft heel veel!
  6. J.C. Pas:
    3 februari 2023
    Prachtig, ik ga ook kijken.
  7. Charles en Ans:
    En er komt nog meer.
  8. Sas:
    17 februari 2023
    Super gaaf!
    Interessant feitje over lijken lopen;

In de kerken begraafden ze vroeger ook mensen. Alleen de rijke mensen konden dit betalen. Maar ja lijken gaan stinken en zo ontstond "Rijke stinkerds"
  9. Charles en Ans:
    25 februari 2023